سفر 47 درصد زائران امام رضا (ع) از خراسان شمالی
نوشته شده توسط : احسانی
ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای کشور خبر داد
سفر 47 درصد زائران امام رضا (ع) از خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: ناظر عالی ستاد تسهیلات سفرهای کشور گفت: بر اساس آمار 47 درصد زائران امام رضا (ع) تاکنون از استان خراسان شمالی سفر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: سفر 47 درصد زائران امام رضا (ع) از خراسان شمالی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نادر زینالی ظهر امروز در نشست با قائم مقام و دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی اظهار داشت: یک میلیون و 400 هزار مسافر نوروزی وارد این استان شده که این میزان حدود 47 درصد از زائران مشهد مقدس که تاکنون وارد این شهر شده را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته 3 میلیون و 200 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، افزود: ارائه خدمات به یک میلیون و 400 هزار مسافر ورودی به این استان توان بالایی را می‌طلبد که ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی به خوبی از عهده آن برآمده است.

زینالی تصریح کرد: این نظم و انضباطی که در خدمات رسانی به مسافران در استان از سوی کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات نوروزی ایجاد شده نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق چند ماهه دارد.

این مسئول با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) افتخار بزرگی است، گفت: باید از تمام توان برای خدمات‌رسانی به این مهمانان بهره‌گیری کرد.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیلات نوروزی استان از سه ماه قبل آغاز شد، اظهار داشت: با وجود در پیش بودن انتخابات در 29 اسفند لیکن دبیرخانه سفرهای نوروزی استان از چندی قبل در محل عمارت مفخم فعال شد.

سید کریم سجادی با اشاره به اینکه هیئت‌های نظارت تسهیلات نوروزی استان از جایگاه‌های سوخت، پارک‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی برای خدمات دهی هر چه مطلوب‌تر به مسافران، سرکشی و بازرسی می‌کنند، گفت: این استان دارای 300 کیلومتر راه اصلی بوده که صرفاً 100 کیلومتر آن دو بانده بوده و 200 کیلومتر از محورهای ارتباطی اصلی نیز به صورت دو طرفه است.

وی با اشاره به تردد سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از خراسان شمالی افزود: البته برف گیر بودن برخی محورهای ارتباطی استان از مشکلاتی است که با کم‌ترین بارندگی استان دچار زحمت و مشکل می‌شود.

سجادی با اشاره به ابتکار استاندار خراسان شمالی برای برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی با رویکرد دینی یادآور شد: بر همین اساس به سه نفر که بهترین سفرنامه را با این رویکرد نگارش کنند، جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان اظهار امیدواری کرد تا خراسان شمالی از استان عبوری به استان مقصد گردشگری تبدیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در عین حال از افزایش میزان ماندگاری مسافران طی سال‌های اخیر در این استان خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته میزان ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان شمالی به هشت ساعت افزایش یافت، که پیش‌‌بینی می‌شود این میزان در نوروز امسال به 12 ساعت برسد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه تمام امکانات استان برای پذیرایی هر چه مطلوب برای مسافران نوروزی آماده شده، گفت: بر همین اساس تمام شهرداری‌های استان از چند ماه قبل اقدام به آماده سازی و زیباسازی شهرها به منظور سفرهای نوروزی هموطنان شدند.

احمدرضا عفتی از تمام تلاش‌های انجام شده در ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی به منظور خدمات رسانی به مسافران قدردانی کرد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه دستگاه‌های استان از سه ماه قبل درگیر آماده سازی برای نوروز امسال شدند، متذکر شد: معاونت‌های مختلفی ذیل این ستاد تشکیل و موضوعات مختلف را به منظور خدمات‌رسانی شایسته به مسافران پیگیری کردند.

علی کاظمی فعال شدن بازارچه‌های صنایع دستی با 350 غرفه و توزیع 80 هزار اقلام معرفی استان را از جمله اقدامات مهم این ستاد در حوزه اطلاع رسانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک خراسان شمالی به عنوان استان مقصد گردشگری کشور تبدیل شود.





:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: